Coolllzz!!

Thursday 1 November 2012

Comparison Between iPhone 5 dan Samsung Galaxy SIII (Torture Test!!!)

Nie nak share something yang really interesting dan bukan aku memandai2. Seoul (Korea Herald / ANN) - Samsung Electronics 'Galaxy S3 mengalahkan iPhone 5 dalam "torture test" that were posted by U.S. tech media site CNET melalui YouTube.

CNET telah melakukan pelbagai eksperimen yang luar biasa pada telefon pintar terbaru dan tablet PCs dan mewar2kan keputusan secara online.

iPhone 5 dan Galaxy S3  lulus tiga eksperimen - dimasukkan ke dalam peti sejuk selama dua jam, dimasukkan ke dalam  tangki ikan dan dipanggang dalam oven selama sejam, menurut laporan itu. Walaupun isyarat amaran suhu muncul pada iPhone 5 semasa dipanggang, iPhone 5 tetap berfungsi dengan baik selepas disejukkan. Galaxy S3 juga lulus ujian panggang, walaupun ia tidak memaparkan mesej amaran.

Tetapi jurang perbezaan ketara ketika di dalam mesin basuh. Dalam ujian mesin basuh kedua-duanya telah dimasukkan ke dalam mesin basuh semasa drum berpusing, Galaxy S3 kembali berfungsi setelah dibuang bateri dari badan utama, dilapkan air dan disimpan di dalam beg plastik with a dehydrating agent. Walau bagaimanapun, iPhone 5 langsung tidak berfungsi setelah ditekan butang 'on'.

iPhone 5 ketara underperformed berbanding kepada Galaxy S3  in a scratch test, di mana device tersebut teruk tercalar di belakang apabila digores dengan metal keys. Dalam throwing test, iPhone 5 glass and sides were heavily cracked manakala Galaxy S3 survived in both test. Keputusan ujian pada iPhone 5 telah dikeluarkan di YouTube pada 3 Okt dan Galaxy S3 pada 10 Julai.



P/S : Nampaknyer aku dah buat pemilihan yang betul hahahahha....

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...