Coolllzz!!

Wednesday 20 February 2013

Blood Donation

Hey guys ....... How do you feel today. Hopefully in great health. Tadi baru je lepas mendermakan darah sempena Program Derma Darah yang diadakan kat MARA, hari ni and esok. Kalo ikutkan nie kali kedua aku dermakan darah sejak 32 tahun aku hidup. Dulu aku tengok darah pon gerun apalagi tang cucuk-cucuk ni. Tapi biler dah alami pengalaman bersalinkan anak, semua tue dah tak heran.

Aku pernah dengar dulu member aku pernah cakap, kalo ko derma darah berat badan naik. Punyerla aku takot, sebab tue biler ader yang p derma darah aku terpk dorang nie tak takot ker berat badan naik. Punyerla sempitnyer pemikiran time tue. Tahun lepas tetiber terbukak hati nak derma darah. Dalam takot berani aku redah jer. Biler tengok jarum yang nak sedut darah tue sikit punyer besar, aku tetiber jer kecut. Tapi sebab niat nak menolong orang2 yang memerlukan, aku kuatkan semangat dan Alhamdulillah tak mati pon derma darah tue. Tapi satu jer masaalah, nurse memang susah nak cari denyutan nadi aku.

Tadi pagi aku p lagi derma darah untuk kali kedua. Sekarang nie langsung dah takder perasaan takot. Nak dijadikan cerita, perkara samer sekali lagi berlaku. Punyerla lamer dorang cari denyutan nadi aku, jap kiri jap kanan. So cucuk belah kiri, darah mule2 mengalir laju tapi lamer2 makin lambat. Nurse tue cakap pengaliran darah tak boleh terlalu slow, nanti darah yang terkumpul kat blood bag tue membeku. Dia godek2 jarum tue, punyer sakit. Aku mintak supaya nurse tue cucuk belah kanan plak. Finally, semuanyer berakhir walopon sakit sikit.

So nie la salah satu cara untuk aku membantu orang memerlukan. So, guys tunggu apa lagi, lets donate your blood to help needy people...

Sijil yang diberi


Buku merah aku

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...