Coolllzz!!

Tuesday 19 February 2013

Perbezaan Ketara Before and After Married

Dok tengah taip minit mesyuarat tadi tetiber jer terjumpa gambar2 lamer maser anak dara dulu. Dalam hati tetiber jer rasa sayu. Bukan la bermaksud aku tak hepi ngan kehidupan sekarang, malah terlalu bahagia and i really thankful to Allah for our happiness. Rasa sayu tue sebabnyer terpikir biler la aku nak dapatkan bentuk badan cam dulu hahahaha. Sekarang nie makin membolat and bertambah bolat.

Kalo dulu berat badan hanyer 45 kg but now after 2 years of marriage dah 60 kg. Kalo turun pon takat 59 kg. Rasanyer aku makan samer jer macam dulu, tapi maybe sebab kurang exercise. Kalo dulu p balik kerja naik bas, then nak menghala ke rumah jalan kaki plak dalam 15 minit. But now, pergi balik En. Suami yang jemput, sedar2 dah sampai depan pintu. Kalo dulu masak untuk makan pagi sampai malam pon boleh makan (sebab tak kisah sangat tang makan), tapi sekarang pagi dah makan nasik lemak, tengahari plak nasik campur, malam kalo lapar lagi sebat plak burger paling tidak pon makanan bergoreng camner badan tak naik.

Sejak anak teruna start makan macam2 nie, bertambah seronok plak aku masak. Biler dah masuk dapor, sambil2 menumis dah macam2 benda masuk mulut aku. Mengunyah tak berenti. Pernah En. Suami tegur kataernyer aku makin 'membesar', terus malam tue 'puasa'. Tapi esok kembali makan ikut asal hahahha.

Paling ketara menonjol adalah pipi aku yang makin debab and bahagian bahu yang makin melebar. Sejak dah kawin nie aku dah tak gemar untuk mengenakan make up. Cukup sekadar sapu bedak baby jer kat muker. Kalo nak kuar hujung minggu, lagi la aku malas nak sapu krim ker foundation ker kat muker.

Jangan cakap aku tak takot biler banyak baju dah sendat. Seriau der. So pk punyer pk aku korbankan sikit duit beli Premium Beautiful (PB). Memang harga tak dinafikan agak mahal, tapi aku rasa tersangat berbaloi. Dah masuk bulan kedua aku pakai and berat badan setakat nie dah 57 kg. Walopon turun tak banyak, but i'm happy with it. Pada awalnyer aku memang tersangat kurang selesa, tapi lamer2 ok. Malah kalo aku tak pakai PB nie sehari, aku rasa semacam jer.

Sebelum kawin

Selepas jadi ak budok hahahah

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...