Coolllzz!!

Wednesday 3 July 2013

Alhamdulillah......

Aku bersyukur atas semua kurniaan Allah pada kami sekeluarga. Walaupun kami belum ader rezeki nak tambah baby lagi, tapi alhamdulillah akhirnya tercapai jugak hasrat aku nak memiliki rumah sendirik. Dulu selalu berangan kalo boleh nak ader umah bila umur cecah 30 tahun, tapi nampaknyer tersasar sikit. Minggu lepas biler dapat tau Bahagian Perumahan dah luluskan loan, aku rase hepi sangat2. Dah tak larat nak dok menyewa, asyik dok bagi duit tiap bulan kat orang.
 
Actually umah nie kami dah book tahun lepas lagi, so price pon tahun lepas punyer. Tahun nie aku dapat tau harganyer dah meningkat. Setelah berbulan2 dok meninjau projek rumah, akhirnya kami bersetuju beli umah area Jalan Kebun, Shah Alam. Tue pon setelah dikaji dari segi kemudahan yang ader area situ. Rumah yang kami bei nie bersebelahan ngan Kota Kemuning. Memang infra dah lengkap dan dengar khabar kat area Kota Kemuning akan ader projek MRT.
 
Masa tahun lepas book, harga rumah teres setingkat bagi intermediate unit RM234k untuk keluasan 20x74 (tanah) dan 20x49 (saiz binaan). Tapi kitorang dari dulu lagi target memang nak beli corner lot. Aku nie suker benor tanam pokok, kalo takder ruang nak bela pokok better beli apartment jer. So dapatla beli corner lot dengan keluasan 40x74 dengan rega RM298k. Tahun nie harga umah tue dah naik RM345k. Apa taknyer area Jalan Kebun tue rumah tumbuh macam cendawan. Ader jer projek umah yang naik, so aku rasa investment kami memang berbaloi.
 
Semalam dapat tau dari member2, rumah teres setingkat yang baru naik area tue starting price RM275k. Biler dengar harga umah melambung2 naik, aku rasa tegak bulu roma. Macam tak logik harga sekarang. Tapi kalo tak beli awal2 nanti lagi mahal harganyer.
 
Nie la lakaran bentuk umah tue. In Sha Allah, tahun 2015 siap la umah idaman. Aku tak sabar nak tunggu siap. Banyak plan dalam kepala ni
 
 


 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...