Coolllzz!!

Monday 19 March 2012

8 buLan Daaa......

Lepas jer Raid kena demam panas ari tue, naik plak campak. Habis muka dan badan merah berbijik2. Aku sikit punyer risau biler tengok tangan dia asyik menggaru jer. Kulit dia memerah macam kena ulat bulu. Raid asyik nangis jer. Pantang cuaca panas sikit, terus mengamuk.

Mak mertua aku suruh bagi minum air kelapa banyak2. Mana la si Raid nie nak minum, susu tin pun susah dia nak telan, inikan pulak air kelapa. Nak tak nak, aku ngan En. Suami terpaksa gunakan picagari tembak kat dalam mulut dia. Memang meraung la, tapi kalau tak buat macam tue memang lambat sembuh.

Baby kalau naik campak, pantang kena hujan. Pastikan jangan letakkan apa2 kat tempat campak tue, walaupun bedak baby. Lagi satu malam time nak tido, pastikan badan baby sentiasa sejuk n beri dia minum air kelapa banyak2.

Alhamdulillah, lepas 2 hari, Raid dah sihat. Tapi satu hobi dia sekarang suka berdiri pastu lepaskan tangan. Naik gerun aku tengok, risau kalau kepalanya jatuh terhempap simen. Tapi tue la, makin kita jerit, makin kuat ketawanya. Agaknyer dia ingat aku main2 dengan dia. Sekarang nie, nampak jer dinding terus jer nak bangun berdiri, masaalahnyer kaki pun tak stabil lagi. Dan yang paling best, dia dah boleh duduk tanpa perlu aku pegang.

Rasa macam cepat jer masa, si Raid dah 8 bulan. Tak sabar tunggu dia berjalan.....

Berposing ngan sport car hahaha......
Baru lepas makan, comot betul...

3 comments:

  1. waa...dh besar si comeii nii..leh la dpat adik baru..hehehe

    ReplyDelete
  2. tingin nak cubit pp dia kak...uuuuu

    ReplyDelete
  3. Zati, Cik Kiah, jangan tertipu ngan muka yang nampak sopan. Nakal dia bleh tahan...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...