Coolllzz!!

Tuesday 7 February 2012

Buah Nipah oh Buah Nipahhh....

Cuti minggu lepas balik umah mentua kat Kedah. First day seronok sangat sebab cuaca mendung,tapi masuk jer second and the other day, mak ai panas terik. Jemuq kain sat ja dah kering. Tapi yang bestnyer biler balik Kedah nie, macam2 makanan aku jumpa. First time dalam hidup aku tengok pokok dan buah nipah, memang jakun habis la.

Mula2 tue aku buat donno jer la biler En. Suami bawak balik buah nipah nie. Yer la pelik sangat aku tengok rupa bentuknyer, jadi tak la rasa cam excited nak tengok. Tapi biler dah dikopek buahnyer campur plak ngan air nira, perggghhhhh heaven!!! Memang sedap wei. Terus call ayah aku kat Kelantan bagitau. Tergelak dia dengar citer anak dia yang jakun nie maklumla kat Kelantan maner nak jumpa buah tue...

Sekali tengok cam kelapa sawit pun ade, sebab buah nie bertandan

Berat tue, tahan nafas mengangkat hahhahah

3 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...