Coolllzz!!

Wednesday 22 February 2012

Good Bye Melaka

Actually baru balik dari Melaka, urusan kerja kat sana. Kali nie p terjah KPM Ayer Molek. 3 hari dok sana dan aku menginap di Mahkota Hotel. Memang cantik hotel nie, ongkos pun boleh tahan. Hotel nie berkonsepkan apartment dan ader 8 wing/ blok. For every 2 wing, ader kolam renang yang cukup besar. Memang sesuai sangat kalau nak bawak famili.

Room condition pun memuaskan, bleh tengok pemandangan laut. So nice la

Nie la hotel aku menginap, tapi tak ambik banyak gambar
Malam last dok sana, staff kat KPM Ayer Molek bawak kitorang p makan ikan bakar kat kedai Asam Pedas 'Power' kat area Bukit Cina, bersebelahan dengan Perigi Hang Li Po. Apa yang menariknyer kat sini, asam pedas Melaka ditambah dengan black paper menjadikannyer super hot. Memang berpeluh beb, tambah2 aku yang memang langsung tak tahan pedas.

Nie menu pembukaan, sotong goreng bersalut tepung. Eventhough sotong nyer besar, langsung tak liat and very crunchy. I like!!!. Satu pinggan aku sorang jer mengadap. Memang mentekedarah habissss

Nie Kupang hot and spicy. Apa yang bestnyer, pastenyer sedap sangat sampai terasa kat dalam isi kupang. Memang terbaekkk.....

Ikan jenahak 3 rasa. Yang nie pon aku sorang jer mengadap. Pasnie confirm dorang dah tak belanja aku, badan kocik tapi makan, perghhhh tak hingat....

Ini la dia Asam pedas 'power'. kami pilih ikan pari. Sedap tul, terangkat!!!!
Sebenarnyer ader 2 lagi menu yang kami order, kepala ikan kerapu masak kari &  ikan kerapu 3 rasa. Aku dah lapar sangat, tak sempat nak ambik gambar. Dah la berpinggan2 order, sampai aku naik berpinau nak perabih. Memang malam tue membazirla, banyak yang tak habis disebabkan masing2 dah surrender. Apa taknyer luak sikit, jer order tambah. Biler nak habis macam tue.

Terima kasih banyak2 pada staf KPM Ayer Molek yang melayan kitorang dengan baik sepanjang 3 hari kitorang kat sana. Makan tak berenti, memang rasa cam nak p sekali lagi hahahaha......

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...